"Rozhodnutie o uplatnení jahňaciny na pultoch obchodov má v rukách
spotrebiteľ. Chcem preto vyzvať všetkých, aby vyskúšali tento produkt
a pri výbere uprednostnili skutočne slovenskú jahňacinu," povedal Mičovský.
Predseda Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku Igor Nemčok pripomenul, že jahňacina je jedným z najkvalitnejších mias. "Pre
nás chovateľov je snom, aby sme všetku, na slovenských kopcoch
vychovanú jahňacinu, dokázali predať slovenským spotrebiteľom. Záleží
nám na zdraví našej krajiny aj jej obyvateľov," uviedol.
Pred rokom bola situácia v chove oviec kritická. Pandémia ochorenia
COVID-19 narušila zahraničný trh a vývoz jahniat, napríklad do
Talianska, bol ohrozený. "Oslovili sme o pomoc každého, koho sme
mohli. Spustili sme mediálnu propagáciu jahňaciny a výsledok je
neuveriteľný. Práve vďaka tejto propagácii a spolupráci máme aj veľa
odoziev od ľudí, ktorí pred rokom vyskúšali jahňacinu po prvýkrát,
zachutila im a teraz sa stávajú stálym konzumentom," zhodnotila predsedníčka Poľnohospodárskeho družstva Liptovské Revúce Anna Kováčiková.
Minister pôdohospodárstva zdôraznil, že zásluhou návratu slovenskej
jahňaciny na pulty obchodov zachránili niekoľko desiatok producentov
a stovky pracovných miest.
Spotrebitelia nájdu slovenskú jahňacinu na pultoch obchodných reťazcov pod spoločným označením "Zlaté jahňa – 100 % slovenské" a označením Značky kvality. Jahňacina sa tak stane nielen sezónnou počas Veľkej noci, ale dostupnou po celý rok.